Den norske kamerunflokken anno 2011. Frå venstre bak: Erik Sandvik, Øystein Hellevik, Brit Hodne, Kristin Tomren, Trude Tomren, Marianne Tomren, Benjamin Røen, Elisabeth Huseby, Erik Bischler, Marit Fauskanger Pedersen, Trond Hjorteland, Solbjørg Pilskog, Jofrid Vik Hjorteland, Ragnhild Huseby Solås, Rune Slettbakk, Amalie Hjorteland, Svein Malmbekk, Jone Hjorteland, Sølvi Malmbekk og Sandra Bischler. Framme frå venstre: Bjørn Solås, Aaron Bischler, Pauline Tomren, Erle Solås, Olaug Slettbakk med barna Elise, Ingrid Linnea og Ida Kristine, Sunniva Tomren, Theodor Bischler, Ask Solås, Henrik Hjorteland og Samuel Bischler. (Harald Solås og Tom Tomren er ikkje med på dette biletet).
Litt av ein gjeng! Her har me heile den norske kamerunflokken anno 2011 samla på eitt breitt (minus Tom Tomren og Harald Solås) i forbindelse med ein temadag me hadde i sist veke.
Temaet var afrikansk spirirualitet og trolldomstru (for oss vaksne), medan ungane bl a hadde filmdag og pizzasnurrar. Dessverre blei foredragshaldar Ngah Joseph sjuk - han har skrive bok om temaet - men me fekk sjå ein tankjevekkande film om afrikanske barn som blir stempla som "trollbarn".
Dette er eit forholdsvis nytt fenomen som ikkje verkar vera så veldig kjent i Kamerun, men som er utbredt i bl a i Angola og Benin. Enkelt sagt blir barn - av ulike grunnar - skulda for å vera berarar av trolldom, og dermed skuld i mykje av det elendet som finst.
Om eit barn blir født med setet eller beina først, eller har ein eller annan skavank, er det framleis ein skikk somme stader å tilleggja desse barna ein trolldomsfunksjon. I nokre tilfelle blir desse barna drepne i bestialske rituale. Det er nærliggjande å samanlinkna dette med heksebrenninga i Norge.
Sjølv om slike groteske skikkar ikkje virkar å vera særleg utbredt i Kamerun i 2011, kunne veteranmisjonær Solbjørg Pilskog (med 50 års kamerunjubileum i år) fortelja at tilsvarande overtru var utbredt her også, og dét ikkje langt tilbake i tid.
Overtrua lever også den dag i dag i Kamerun, og me møter henne i ulike variantar mest dagleg. Å kasta trolldom på nokon (eller trua på at nokon gjer det) og oppsøkja marabouar (trollmenn) er ganske så utbredt, også blant kristne.
Ok, det får vera vårt lille livsteikn med eit litt tematisk forteikn denne søndags ettermiddagen. Nå ventar middag her heime saman med familien Madland som skal ha påskeferien sin her i Ngaoundéré.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar